سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قصه گوی شبی خوشتر از دانش، نیست . [امام علی علیه السلام]
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 14

نظر ساواک درباره شیخ احمد مجتهدی چه بود؟
ساواک تهران طی گزارشی اعلام نمود: مجتهدی اظهار کرده «در این موقع که دولت می‌خواهد آهسته آهسته عمامه را بردارد، من مشغول هستم یک عده جوان تازه‌ نفس را سرشان عمامه بگذارم.» ...نظریه منبع: عمل شیخ مزبور از جهت تعلیم دادن جوانان به درس دینی اشکالی ندارد؛ اشکال کار از این جهت است که نامبرده فوق العاده در جوانان نفوذ دارد.

در حالی که با انتشار برخی گزارش‌ها درباره حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ احمد مجتهدی، پرسش‌‌هایی درباره فعالیت سیاسی و نیز سوابق مبارزات انقلابی ایشان به وجود آمده، مرکز مطالعات و پژوهش‌های سیاسی که به اسناد ساواک دسترسی دارد، اطلاعات جدیدی را در این زمینه منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، بررسی گزارش‌های ساواک درباره مدیر مدرسه مجتهدی تهران، بیش از آن‌که بیانگر فعالیت ساسی ایشان باشد، حاکی از حساسیت دستگاه امنیتی رژیم پهلوی به فعالیت‌های دینی ـ فرهنگی است.

در این گزارش آمده است: مجموعه فعالیت‌های آیت‌الله مجتهدی در طی سالیان طولانی اگر چه بیشتر رنگ و بوی فرهنگی ـ‌ آموزشی داشت تا صبغه سیاسی، ولی این امر باعث نشد تا ساواک اقدامات وی را نادیده پندارد. اولین سند در پرونده انفرادی وی مربوط به سفری است که به صورت غیر مجاز به عراق داشت. ساواک تهران طی گزارشی در تاریخ 1/12/45 به اداره کل سوم ساواک که عهده‌دار به اصطلاح امنیت داخلی کشور بود می‌نویسد:
ادامه مطلب رااینجا بخوانید.

 نوشته شده توسط شاگرد کوچک استاد در شنبه 86/11/13 و ساعت 9:43 عصر | نظرات دیگران()

متن وصیت‌نامه آیت‌الله مجتهدی تهرانی   
اینجانب احمد شهرت مجتهدی تهرانی فرزند باقر تاریخ تولد 1302 خورشیدی پس از اقرار به یگانگی خداوند و اعتقاد به ارسال 124 هزار پیغمبر علیهم السلام که 313 نفر آنها مرسل و پنج نفر ایشان اولوالعزم هستند و اقرار به خاتم النبین و المرسلین بودن وجود مقدس پیغمبر اسلام (ص) که بعد از آن حضرت پیغمبری نخواهد آمد و اقرار به کتب آسمانی خاصه قرآن مجید که از دستبرد و تحریف مصون و محفوظ مانده و اقرار به امامت دوازده امام (ع) که اول ایشان حضرت علی بن‌ابی طالب (ع) و آ‌خر ایشان حضرت مهدی صاحب العصر و الزمان (عج) که زنده و غایب می باشند و انشاءالله به امر الهی ظهور خواهند فرمود.

و اقرار به مرگ، سوال در قبر، قیامت، حساب نامه عمل ،صراط، میزان، بهشت، جهنم و خلاصه اقرار به آنچه که محروم شیخ صدوق رحمه الله در کتاب اعتقادات نوشته‌اند، دارم، در حالت صحت جسم و سلامت اعضا و از روی عقل و کمال رغبت و اختیار بدون کوچکترین جبر و اکراهی وصیت می‌نمایم مطالب نوشته شده در این وصیت‌نامه پس از فوت من به آن عمل شود و هر کس تغییر دهد از رحمت خداوند دور باشد.

جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ محسن حبیبی دامت توفیفاته، وصی حقیر هستند در اداره حوزه علمیه تهران و مسجد مرحوم حاج ملامحمد جعفر، هفته اول فوت مخصوصا شب و روز نماز مسجد و اداره کلاس عمومی، به کمک آقای نصیری و مدرسین توسط ایشان اداره شود و بعد از یک هفته هر که را صلاح می دانند برای نماز صبح، نماز ظهر، عصر، مغرب و عشاء تعیین فرمایند.

شهریه مدرسه توسط آقای خودکار اداره شود و رسیدها که نزد حقیر است اعلان کنند که صاحبش مراجعه کنند و بگیرند انشاءالله خداوند و حضرت مهدی (ع) نمی‌گذارند مدرسه برای شهریه لنگ شود.

از طلاب مدرسه حلالیت می طلبم، آقایان مدرسین انشاءالله با جدیت تمام به درسها مشغول باشند و مقبره حقیر در خود مدرسه است. انشاءالله شب های سینه زنی چند نفر کنار قبر حقیر روضه بخوانند و طلب مغفرت نمایند.

ضمنا کتاب های حقیر توسط جناب آقای حبیبی به طلاب داده شود که استفاده نمایند؛ احتیاطا به طلبه‌های عام بابت سهم امام (ع) حساب شود و به طلبه‌های سید بابت سهم سادات قبول فرمایید.

والسلام علیکم و رحمة الله برکاته
احمد مجتهدی تهرانی
                                                                                                          منبع خبر: شیعه نیوز(خبرگزاری فارس) 


 نوشته شده توسط شاگرد کوچک استاد در شنبه 86/11/13 و ساعت 9:28 عصر | نظرات دیگران()

 

تصاویر تشییع پیکر مطهر آیت الله مجتهدی تهرانی(سایت تبیان)

 


 نوشته شده توسط شاگرد کوچک استاد در یکشنبه 86/10/30 و ساعت 5:49 عصر | نظرات دیگران()

                                                 

                                                     زندگی‌نامه مرحوم آیت‌الله احمد مجتهدی تهرانی  
ملامحمد علی مجتهد، معروف به آیت‌الله حاج شیخ احمد مجتهدی تهرانی که ریاست علمی و مدیریت یک مدرسه علمیه در تهران را بر عهده داشت، از جمله علماء و استادان اخلاق مشهور بود.
مرحوم آیت‌الله احمد مجتهدی تهرانی در نهم مهرماه سال 1302 شمسی در تهران چشم به جهان گشود.

وی در خاندانی با تقوی و ورع و فضل و شرف پرورش یافت پدر ایشان مرحوم محمدباقر از کسبه‌های معروف و با تقوی و متدین تهران بوده و جد ایشان مرحوم میرزا احمد از تجار مشهور و از مؤمنین و متدینین عصر خود بود. بعد از این دو بزرگوار اجداد حضرت آیت ‌الله مجتهدی همگی در کسوت روحانیت و از علماء جلیل‌القدر و مبلغین اسلام و از ائمه جماعات مشهور کاشان بودند.
از جمله اجداد ایشان آیات و حجج اسلام، حاج ملا محمدعلی مجتهد و حاج ملامحمد باقر مجتهد و حاج ملا محمد کاظم مجتهد کاشانی بودند.

صاحب کتاب لبا‌ب‌الالقاب تالیف آیت الله مرحوم آخوند ملا حبیب الله شریف کاشانی متوفی 1340 قمری درباره یکی از اجداد ایشان یعنی حضرت آیت ‌الله حاج شیخ محمد‌علی مجتهد کاشانی می‌نویسد: «او فرزند حاج محمدباقر کاشانی است و آیت ‌الله حاج محمد‌علی مجتهد کاشانی عالمی فاضل و مدرسی بزرگوار در علوم شرعی و عقلی بود، به حدی که فضل و علم و زهدش بر دیگران مسلم و آشکار بود، و آن مرحوم فرزندی داشت به نام حاج ملا ابوالقاسم که او هم حکیم و منجمی زبردست بود و من آن فرزند را دیده بودم و او در تهران فوت کرد (و در اطراف چهار راه مولوی که در آن زمان قبرستان بود دفن گردید) و مرحوم آیت ‌الله حاج محمد‌علی از شاگردان فقیه عالیقدر حضرت آیت‌الله سیدمحمد تقی کاشانی بود و او از شاگردان عالم ربانی و معلم اخلاق حاج ملا احمد نراقی است و ملااحمد نراقی استاد شیخ مرتضی انصاری بود و وقتی که ملااحمد نراقی از رحلت آیت‌الله سید‌محمد تقی کاشانی باخبر شدند از شدت حزن و اندوه و با صدای رسا و بلند شدیدا گریه کردند و از فقدان آن عالم بزرگوار تاسف خوردند.»
آیت‌‌الله مجتهدی در سال 1362 قمری و در سن 19 سالگی به کسوت روحانیت درآمد و قبل از آن در بازار تهران مشغول به کار بود و پدر ایشان یعنی مرحوم محمد باقر راضی نبود که فرزندش طلبه شود ولی بر اثر عشق و علاقه زیادی که جناب استاد به علم و دانش داشت به سوی طلبگی روی آورد.

با توجه به مخالفت پدر، سال‌ها با عسرت و سختی زیادی، در لباس روحانیت به تحصیل علم پرداخت و بعد از سال‌ها نه تنها پدر راضی شد بلکه بر وجود چنین فرزندی در نزد خویشان و نزدیکان و در اجتماع افتخار می‌کرد.

وی پنج سال بعد یعنی در سال 1367 قمری و در سن 24 سالگی ازدواج کرد و در همین سال دروس رسائل و مکاسب را نزد آیات و حجج اسلام آقایان فاضل (پدر حضرت آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی) و سید‌حسین قاضی و آقا شیخ قاسم نحوی امتحان داد و با موفقیت به اتمام رساند. بعد از قریب دو سال در سن 26 سالگی و در سال 1369 قمری امتحان کفایه و قسمتی از درس خارج را با موفقیت گذراند.
آیت‌الله مجتهدی در ضمن تحصیل، به تدریس کتب حوزوی هم می‌پرداخت و وقتی که از قم به تهران آمد شب‌ها در مسجد‌ امین‌الدوله که مرحوم حاج شیخ محمد حسین زاهد در آنجا مشغول به تدرس و اقامه نماز بود، استاد هم، صبح و عصر به امر تدریس اشتغال داشت و چون مرحوم حاج شیخ محمد‌حسین زاهد در اواخر عمر و با وجود کهولت سن به سختی مشغول تعلیم و تربیت طلاب بود، لذا از آیت‌الله مجتهدی تقاضا کرد که علاوه بر تدریس، شب‌ها هم منبر برود و آیت‌الله مجتهدی در طول دو سال، شش جزء از اول قرآن را با استفاده از تفسیر‌ برهان که مبنای تفسیری ایشان بود برای مستمعین آیات قرآن را تفسیر می‌کرد.

آیت‌الله احمد مجتهدی تهرانی صبح‌ها در مسجد مرحوم حاج سید عزیزالله بازار جهت طلاب به تدریس کتب ادبیات و فقه مشغول بود و بعد از ظهر‌ها هم برای کسانی که روزها شاغل بودند و بعد از ظهرها درس می‌خواندند به تدریس کتب حوزوی از قبیل مطول، سیوطی، مغنی، منطق و غیره می‌پرداخت.

دو سال بعد یعنی در 21 محرم سال 1372 قمری، ثلمه‌ای در اسلام به وجود آمد و آن رحلت عارف زاهد و معلم اخلاق حاج شیخ محمدحسین زاهد رحمة‌الله علیه بود.

آیت‌الله احمد مجتهدی تهرانی پس از گذشت سه سال از رحلت آن عالم بزرگوار، همچنان به امر تدریس در مسجد مرحوم حاج سید‌ عزیز‌الله واقع در بازار تهران مشغول بود تا آنکه به درخواست عده‌ای از علماء و مردم متدین، از حضرت استاد تقاضا کردند که حوزه علمیه را به مسجد مرحوم حاج ملا جعفر منتقل کنند که در آن زمان مسجد، انبار خاک ذغال و خمره ترشی کسبه محل بود، و تجار و مردم متدین با علماء مشورت کردند و به این نتیجه رسیدند که آیه‌الله مجتهدی به دلایلی نسبت به علماء دیگر جهت ادامه راه مرحوم حاج شیخ محمد حسین زاهد ارجحیت دارد.

بنابراین با همت تجار و مردم متدین، آیت‌الله مجتهدی توانست حوزه علمیه فعلی را که در تهران خیابان 15 خرداد شرقی، کوچه شهید مرتضی کیانی، کوچه مسجد آقا واقع است تأسیس کند.
در این حوزه هر سال مراسم عمامه‌گذاری با حضور آیت‌الله احمد مجتهدی تهرانی برگزار می‌شد.

* استادان مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی

دروس ادبیات عرب: در تهران و نزد مرحوم آیت‌الله حاج شیخ علی‌اکبر برهان
کتاب مطول: نزد مرحوم آیت‌الله محمدجواد خندق‌آبادی و مرحوم آیت‌الله سیدمرتضی علوی فریدونی
منظومه حاج ملاهادی سبزواری: نزد مرحوم آیت‌الله علامه طباطبایی
کتاب لمعتین: نزد حضرات آیات و حجج اسلام شهید صدوقی، مرحوم محمدجواد خندق‌آبادی و مرحوم شیخ عبدالرزاق اصفهانی
رسائل: نزد مرحوم آیت‌الله شیخ محمدجواد خندق آبادی
مکاسب: نزد مرحوم آیت‌الله سیدمحمد صادق طباطبایی
کفایه جلد اول: نزد مرحوم حضرت آیت‌الله العظمی سیدشهاب‌الدین مرعشی نجفی
کفایه جلد دوم: نزد مرحوم آیت‌الله سیدصادق شریعمتداری
درس خارج به مدت یک سال: نزد مرحوم آیت‌الله العظمی حاج آقا حسین بروجردی
درس خارج به مدت یک سال: نزد مرحوم آیت الله العظمی سیدمحمدرضا گلپایگانی
درس خارج به مدت یک سال: نزد مرحوم آیت‌الله حاج شیخ عباسعلی شاهرودی
درس خارج به مدت دو سال: نزد مرحوم آیت‌الله العظمی شیخ محمدرضا تنکابنی
و درس خارج به مدت شش سال: در محضر مرحوم آیت‌الله العظمی سیداحمد خوانساری
درس اخلاق: نزد مرحوم حضرت آیت الله العظمی امام خمینی(ره) در مدرسه فیضیه قم عصرهای جمعه و همچنین نزد عالم ربانی و معلم اخلاق حضرت حجت الاسلام و المسلمین مرحوم حاج سیدحسین فاطمی قمی بودند.
                                                                                                                               منبع خبر: شیعه نیوز(خبرگزاری فارس )


 نوشته شده توسط شاگرد کوچک استاد در چهارشنبه 86/10/26 و ساعت 2:10 عصر | نظرات دیگران()

پیش‌بینی آیت‌الله مجتهدی ‌تهرانی از زمان مرگ خود  
او گفت که امسال سال آخری است که در مراسم احیا می تواند حاضر شود و سال آینده نخواهد توانست، زیرا امسال سال آخر عمر او است.
آیت‌الله مجتهدی تهرانی آخرین باری که از بیمارستان مرخص شد، می گفت که به دعای مردم حالش خوب شده و توانسته به مراسم احیا بیاید، اما او در پایان مراسم احیای شب بیست و سوم سخن دیگری هم گفت.

به گزارش شیعه نیوز به نقل از نشریه صبح صادق، او گفت که کسی به در منزلش برای پرداخت وجوهات و سایر امور نرود زیرا او حال خوبی ندارد، همه امور را به دفتر مدرسه وکالت داده تا انجام دهد.

او گفت که امسال سال آخری است که در مراسم احیا می تواند حاضر شود و سال آینده نخواهد توانست، زیرا امسال سال آخر عمر او است.

به همین راحتی که الآن من نوشتم این حرف را زد و مردم هم به همین سادگی که شما خواندید، شنیدند و از کنار آن گذشتند.

چقدر باید طول بکشد تا انسانی چنین وارسته و خداجو و با این همه مجاهدت به وجود بیاید تا بتواند سکان هدایت وجدان های نیمه جان ما را به دست بگیرد؟

چرا قدردان اینگونه افراد تا زمانی که در میان ما هستند نیستیم؟ چرا همیشه بعد از اینکه از ما رخت بربستند، تازه به فکر آنها می افتیم؟ و برای آنها کنگره و یادواره و... برگزار می کنیم؟

چرا تا در میان ما هستند از وجود آنها استفاده نمی کنیم؟ کمی به خود بیاییم، شاید فردا دیر باشد!

منبع خبر: شیعه نیوز(نشریه صبح صادق) 


 نوشته شده توسط شاگرد کوچک استاد در سه شنبه 86/10/25 و ساعت 2:39 عصر | نظرات دیگران()

 

رییس جمهور:ارتحال آیت الله مجتهدی ثلمه ای برای حوزه های علمیه است.
دکتر محمود احمدی نژاد در پیامی، ارتحال فقیه و معلم اخلاق حضرت آیت الله مجتهد تهرانی (ره) را تسلیت گفت.  
 ------------------------------------------------------------------
 متن پیام به شرح زیر است.

 ارتحال فقیه و معلم اخلاق مرحوم حضرت آیت الله مجتهدی تهرانی - رحمت الله علیه- ثلمه ای برای روحانیت معظم و حوزه های علمیه است.
این عالم برجسته و خدوم، عمر پربرکتی را در تربیت جمع کثیری از طلاب علوم دینی و خدمت بی پیرایه به مردم بالاخص محرومان گذراند و همواره از جمله مدافعین صبور انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.
اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه مؤلمه به محضر مقدس حضرت ولی عصر (عج) ، رهبر معظم انقلاب اسلامی ، حوزه های علمیه و خانواده بزرگوار آن فقیه عالی مقام، آرزوی علو درجات آن عزیز سفر کرده ، مزید عزت و شوکت روحانیت بیدار و انقلابی و حوزه های مقدسه علمیه را از خدای بزرگ مسالت دارم.

 


 نوشته شده توسط شاگرد کوچک استاد در سه شنبه 86/10/25 و ساعت 2:36 عصر | نظرات دیگران()

 

پبام تسلیت رئیس مجلس خبرگان رهبری به مناسبت ارتحال آیت الله مجتهدی تهرانی
آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار پیامی ارتحال عالم ربانی و معلم اخلاق آیت الله حاج شیخ احمد مجتهدی تهرانی را تسلیت گفت. 
------------------------------------------------------------------------- 
متن پیام بدین شرح است:

(انالله و اناالیه راجعون)
درگذشت عالم ربانی آیت الله احمد مجتهدی تهرانی که در طول عمر پربرکت خود علاوه بر نشر اخلاق و معارف اسلامی شاگردان فراوانی تربیت نمود باعث تاسف و تألم خاطرگردید. با تسلیت این مصیب به علماء، فضلا و طلاب حوزه های علمیه عموم مردم و به ویژه بیت مکرم ایشان، علو درجات این فقید سعید و معلم اخلاق را از درگاه احدیت خواستارم.»


 نوشته شده توسط شاگرد کوچک استاد در سه شنبه 86/10/25 و ساعت 2:33 عصر | نظرات دیگران()

 

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:‌آیت‌الله مجتهدی گرمابخش محافل علمی و حوزوی بود
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتشار پیامی، ارتحال عالم جلیل القدر، ‌آیت‌الله مجتهدی تهرانی را تسلیت گفت. 
 --------------------------------------------------------------------------------------------
متن کامل این پیام به این شرح است:

ارتحال ملکوتی عالم زاهد، متخلق و مهذّب نفوس حضرت آیت الله حاج شیخ احمد مجتهدی تهرانی (تاب ثراه)،‌ جامعه علمی و حوزوی و مردم متدین را غرق در اندوه و ماتم کرد. این عالم درد آشنا، جلیل القدر و پارسا عمر پربرکت خویش را صرف تربیت عالمان، فضلا و طلابی متقی ساخت که با بصیرت در مکتب اهلبیت «علیهم السلام» به احیای شعائر الهی همت می‌گمارند.

مشی و منش او پرهیزگاری،‌ صیانت نفس و پرورش فرهیختگان و فرزانگان بوده و نَفَس او گرمابخش محافل علمی و حوزوی بود. او که همچون پدری مشفق و دستگیر و راهبری مهربان به دور از تکبر و خودستایی با طلاب مأنوس بود؛ تکیه و تاکیدات مکرر ایشان در حمایت از انقلاب اسلامی، نظام و رهبری معظم انقلاب «مدظله» شخصیت او را مورد توجه و تاثیر قشرهای مختلف مردم انقلابی ایران قرار داده بود.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ارتحال آن عالم وارسته را به محضر مبارک حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا له الفداء ، مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، ‌مراجع عظام تقلید «دامت برکاتهم» و حوزه‌های علمیه، خصوصاً‌ بیت شریف ایشان و طلاب مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی تسلیت عرض می‌نماید.

امید است تقارن وفات ایشان باایام سوگواری ابا عبدالله الحسین «علیه السلام» موجب ارتقاء درجات آن مرحوم گردد.

 


 نوشته شده توسط شاگرد کوچک استاد در سه شنبه 86/10/25 و ساعت 2:32 عصر | نظرات دیگران()

 

آیت الله العظمی نوری همدانی:آیت الله مجتهدی درتربیت شاگردان فاضل کوشا بود
‌آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی از مراجع عظام تقلید باصدور پیامی، ضایعه اسفناک ارتحال آیت الله مجتهدی تهرانی را تسلیت گفتند. 
 ------------------------------------------------------------------------------
 متن پیام معظم له بدین شرح است:

 ارتحال عالم ربانی حضرت ‌آیت‌الله مجتهدی رضوان الله تعالی علیه که با توفیق خداوند متعال و تفضل حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداه عمر پر برکت خود را در اداره حوزه علمیه و تعلیم و تربیت شاگردان فاضل و متعهد که هر یک چراغ فروزانی برا ی جامعه اسلامی می باشند و نیز در ترتیب جلسات وعظ و ارشاد و تعلیم اخلاق و فضیلت سپری کردند، باعث تاسف گردید.

از درگاه خداوند متعال برای آن عالم ربانی علو درجات مسئلت می نمایم و این ضایعه اسفناک را به مجامع علمی و شاگردان با فضیلت و دوستداران مخصوصشان و خاندان محرتمشان تسلیت می گویم.

طوبی له و حسن ماب


 


 نوشته شده توسط شاگرد کوچک استاد در سه شنبه 86/10/25 و ساعت 2:29 عصر | نظرات دیگران()

 

‌آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی:آیت الله مجتهدی تهرانی الگویی ماندگار برای طلاب بود
‌آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید، ارتحال روحانی وارسته ‌آیت‌الله مجتهدی را تسلیت گفتند: 
--------------------------------------------------------------------------- 
متن پیام معظم لهبه این شرح است:

ارتحال عالم ربانی و معلم اخلاق، مرحوم  آیت الله آقای حاج شیخ احمد مجتهدی تهرانی موجب تاسف و تاثر شدید گردید. آن روحانی وارسته، عمر پر برکت خویش را در راه ترویج و نشر معارف نورانی اهل بیت علیهم السلام سپری نمود و شاگردانی ممتاز و برجسته  را تربیت  کرد که عده‌ای از آنان از علما و فضلا و محققان عالی مقام می‌باشند . اخلاق حمیده و صفات پسندیده ایشان زبانزد خاص و عام بوده و الگویی ماندگار برای همه طلاب خواهد بود. اینجانب فقدان اسفناک این عالم بزرگ را به آستان فرشته پاسبان حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء و حوزه‌های علمیه و بخصوص طلاب محترم  مدرسه علمیه آن مرحوم، تسلیت عرض نموده و علوّ درجات آن فقید سعید را در ایام سوگواری خامس آل عبا، حضرت سید الشهداء علیه السلام از خداوند متعال، مسئلت دارم.

 


 نوشته شده توسط شاگرد کوچک استاد در سه شنبه 86/10/25 و ساعت 2:27 عصر | نظرات دیگران()
   1   2      >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
چند پیوند درباره حضرت آیت الله مجتهدی
[عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا